Bordin

Nem csak versenyek persze. Meccsek is például. Vagy inkább csak pillanatok. Versenyzők. Momentumok amik megbújnak valahol a fejemben hátul, de olyan rettentő mélyen, hogy ki nem tudnak törlődni onnan sohasem.

Címkék

Utolsó kommentek

  • f.fredericks: Nem mondom 100-ra, de szerintem nekem megvan az az 1500-as döntő, mivel athénból egy csomó úszást és atlétikát vettem fel videokazettára. Ha lesz egy kis szabadidőm megpróbálom előkeresni (remélem n... (2015.01.15. 16:16) The greatest - ever
  • Utolsó 20

The greatest - ever

2013.03.10. 15:40 Bordin

Igazából a terv az volt, hogy versenyek videóit teszem fel ide, némi szöveggel, de ami most jön az feltétlen több ennél.
Mert ez nem egy videó pusztán, hanem film, még ha rövid is.
És versenynek sem egy verseny pusztán, hanem talán a legnagyobb. Legalábbis azok közül amit én valaha láttam. Talán sportágtól függetlenül. Olyan amit a mai napig képtelen vagyok megnézni anélkül, hogy ne rázna ki a hideg. Olyan ami után az embernek az jut eszébe, hogy mennyire végtelenül szerencsés, hogy oly korban él, hogy mindezt láthatta.

Nem találkoztam még soha senkivel, aki 2004-ben ne Hicham El Guerroujnak drukkolt volna 1500 méteren. Jó persze biztosan akadnak. Olyanok akik imádják azt, ha a hős, a verhetetlen klasszis végül elbukik, de ők ha velem találkoznak, akkor ezt a felettébb szimpatukis tulajdonságukat biztosan ügyesen titkolják

Szóval csúnya igazságtalanság lett volna a sorstól, ha Hicham El Guerrouj aki azóta is tartja a világcsúcsot, aki alig-alig szenvedett vereséget, úgy kellett volna, hogy visszavonuljon, hogy nem lett olimpiai bajnok.
De ettől még azért Athén előtt - ne feledjünk - ezzel a lehetőséggel reálisan számolnia kellett mindenkinek. Hiszen mint az majd a filmből is kiderül Lagat legyőzte az olimpia előtte többször is és a felkészülése sem volt tökéletes. 
Aztán megnyerte, ami önmagában is szép történet, de azért aligha lenne a világvége.
Ami miatt azt gondolom, hogy a legnagyobb verseny amit én valaha láttam az az utolsó 120 méter.
Amilyen pozícióból meg tudta nyerni.
Ahogyan és ahonnan visszafordította a versenyt. Merthogy onnan én még nem láttam senkit fordítani, legalábbis ilyen szinten.

És akkor még a végére pici zárójelben, ahogyan ők ketten ott az utolsó ötven méteren mozogtak, nyilván fülig teleöntve savval. 

Érdemes figyelni még Rui Silvát az utolsó 400 méteren, honnan lesz végül harmadik!
Ja és még valami: Nem szokásom visszanézni a közvetítéseimet, ezt sem láttam azóta sem. Általában ezt nem bánom, nyilván ha lennének ilyen ambícióim, akkor felvenném őket. Amiért ezt szóba hoztam az az, hogy ez az egy amire kíváncsi lennék. Szóval ha valakinek esetleg megvan, vagy ismer valakit, aki hallott valakiről akinek megvolt, az légyszív szóljon.
Köszi:)

1 komment

Címkék: 1500 Olimpia Athén El Guerrouj Lagat Ngeny Atlétika

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

f.fredericks 2015.01.15. 16:16:05

Nem mondom 100-ra, de szerintem nekem megvan az az 1500-as döntő, mivel athénból egy csomó úszást és atlétikát vettem fel videokazettára. Ha lesz egy kis szabadidőm megpróbálom előkeresni (remélem nem veszett el a költözés alatt).
süti beállítások módosítása