Bordin

Nem csak versenyek persze. Meccsek is például. Vagy inkább csak pillanatok. Versenyzők. Momentumok amik megbújnak valahol a fejemben hátul, de olyan rettentő mélyen, hogy ki nem tudnak törlődni onnan sohasem.

Címkék

Utolsó kommentek

  • f.fredericks: Nem mondom 100-ra, de szerintem nekem megvan az az 1500-as döntő, mivel athénból egy csomó úszást és atlétikát vettem fel videokazettára. Ha lesz egy kis szabadidőm megpróbálom előkeresni (remélem n... (2015.01.15. 16:16) The greatest - ever
  • Utolsó 20

Miért Bordin?

2013.03.10. 09:13 Bordin

Vannak versenyek melyek csak összefüggéseiben értelmezhetők.
Mindezt csak azért írom le, mert úgy terveztem berakom ide a 88-as szöuli maratoni befutóját, kicsit magyarázgatom, ki kicsoda, merre, hol, meddig, oszt' jól van.
De amikor megtaláltam a videót, akkor rájöttem, hogy ez a történet a 87-es római vb befutója nélkül, azért korántsem kerek.

Rómában 35 kilométernél ebben az országban mindenki, akit érdekelt a maratoni futás Hugh Jonesnak drukkolt. Lehettünk úgy 200-an, alighanem én voltam a legkisebb és egyben a legtehetségtelenebb. Egyik sem változott azóta sem, de ez most mellékszál. Az, hogy Hugh sokat járt Budapesten, velünk futott - noha inkább előttünk  - ráadásul télen a legnagyobb hidegben is rövidnadrágban, az nagyjából eldöntötte a kérdést. Külön-külön is elég lett volna bármelyik, azt hiszem.

Én kicsit szorítottam Ahmed Salehnek is, egyfelől mert Dzsibutiból jött, másrészt pedig azért mert én tudtam kicsoda. Tehetségtelenségemet már akkor is elméleti felkészültséggel próbáltam leplezni, minek meglepő módon később hasznát vettem.

Ezen a videón olyan 25 percig semmi igazán érdekes nem történik, szabvány maratoni befutó, egy árva csavar nincs benne, igazából szerintem csak a szakbarbárokat és a retro rajongókat érdekelheti. 
Ámde 25.30-nál bizonyos Gelindo Bordin belép az olimpiai stadionba, pár lépéssel megelőzve az ausztrál Monegetthit:

Abban az időben azt hittem tudom, milyen lehet jó maratoni futónak lenni. A lelkem legmélyén egész pici gyerekkoromtól annak készültem. Láttam milyen cuccokban járnak, hova utaznak, ez akkoriban elegendő volt egy ilyen hangsúlyos döntés meghozatalához.
Vonzó életpályának tűnt.
Pedig akkor még nem is hallottam azt a hangorkánt 25.30-nál. Akkor alighanem úgy éreztem, hogy én nem is maratoni futó szeretnék lenni, hanem inkább Gelindo Bordin. Egy esztendő multán pedig ebben már teljesen biztos voltam a dolgomban. 
Ráadásul az a verseny, amit ott futottak, szemben az egy évvel korábbival, izgalmas is volt. Meg fordulatos.
Már ha tudjátok ezt a szót értelmezni, ha maratoni futásról van szó. Ezt a 10 percet, azt gondolom érdemes végignézni. Ugyanazok vannak elöl, akik egy évvel korábban a dobogón álltak. Csak minden tök másképp történik.



Szólj hozzá!

Címkék: Róma Szöul Borin Saleh Wakihuru Hugh Jones Atlétika Maratoni

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása